domingo, julho 31, 2005

Things to Do

U zou vandaag wat mistroostig uit het raam kunnen gaan kijken, u zou uw W.F. Hermansboeken kunnen gaan herlezen, u zou ook vanaf 15.00 uur in Café Festina Lente (Looiersgracht, Amsterdam) naar de Jazz Connections van Aguuzto kunnen komen luisteren. Vanaf middernacht to 01.00 uur draai ik ook wat gezelligs in Café Paradiso.

Update: vier uur lang jazz & soul draaien is tamelijk vermoeiend, maar die vermoeidheid was na tweeënhalf uur bijkomen bij Tom & Con wel weggetrokken, en toen ik zenuwachtige plas na zenuwachtige plas moest doen wist ik dat het tijd was om naar Paradiso te vertrekken. Noem me een sentimentele ouwe zak, maar gdvrdmme wat was het een jongetje-in-de-speelgoedwinkel-kick om er te mogen draaien zeg. Het was maar een uurtje, er waren hooguit 60 man, het was na het optreden van een Nederlands combo dat heel nodig een echte zanger moet gaan zoeken (geen wonder dat de helft van de zaal leegliep), maar fuuuuuuuk, die eerste plaat (Dancing Queen door Supertroopers, ik heb louter crazy covers gedraaid) knalde er lekker in. Deze zondag was het Café Paradiso, zeg maar een soort van bonte avond met een film, korte optredentjes van bands (de countrymeiskes van Oops-A-Daisies bijvoorbeeld) en wat dj's. En er werd gedanst!, in Paradiso! op de platen die ik draaide! Sterker, toen ik aan het blokje Hilarische Hardrockcovers toe was (Ace of Spades in een banjo-uitvoering, ahahahaha!), kwam er iemand zeggen dat "er ook mensen zijn die willen dansen, hoor". Goeeeed. De hindi-uitvoering van I Will Survive dan maar?
Trillend op mijn benen (en een fles Moët & Chandon rijker, thanks Maz, dahling!) weer thuis - nog zeker een uur nagehijgd.